0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vet att suzuki åtminstone haft "spärr" på ALLA hjul . Vem annan har det ? ?
Hmm, nästan så man ångrar att man inte köpte en GOES, men å andra sidan är det samma sak om man väl bestämt sog för en GOES, Jädrar vad rejäl en Polaris eller en Bombardier känns - och bara för 10 000 till ....Idag har jag i alla fall hämtat min Linhai 300 4X4 SE inkl. alufälgar, vinsch och plogpaket gick den på 56 000 kr. (Hade aldrig tänkt gå längre än 50 000 Kanske bifogar en bild när jag kör den i snösvängen senare i höst
Citat från: rollster skrivet 28 oktober 2007, 09:54:52 Vet att suzuki åtminstone haft "spärr" på ALLA hjul . Vem annan har det ? ? Jag tror alla har spärr bak?
Recension...Jag har kört ca 40 mil och är rätt nöjd.Det finns dock några brister på den som jag presenterar nedan:1. Jag har den ute i alla väder och knapparna för winschen läcker in vatten när det regnar/snöar och fryser sedan till när det blir kallgrader, detta medför att winschen inte alltid fungerar som den ska.2. Samma problem med startrelät, när det varit plusgrader och blir minusgrader så startar den inte alltid, förmodligen har fukt frusit på kontaktytorna vilket gör att det inte händer nåt när man vrider på nyckeln. Hårfönen löser det problemet, men den har man ju inte med sig ut i skogen...3. Winschen drar naturligvis mycket ström, vilket rätt fort tömmer batteriet, problemet för mig är att generatorn verar vara i klenaste laget, verkar bara räcka till för lyse i princip, har en fast monterad batteriladdare på väggen nu så jag pluggar in den varje gång jag plogat och kört mycket med winschen.4. Backen är för högt utväxlad, det går nåstan inte smyga bakåt, utan man måste gasa på ordentligt så att variatorn hugger in ordentligt på en gång, annars börjar det lukta bränd variatorrem.I övrigt går den fint, startar bra, bra väghållning och fjädring, går dessutom rätt vibrationsfritt - känns gedigen.Jag funderar ändå på att byta upp mig, så är det nån som vill bjuda på den så kan jag tänka mig att sälja den, funderar på en polaris/bombardier eller liknande.Den kostade 56 000 för 40 mil sedan.
Att köra fyrhjuling är roligare än att köra skoter, man kan ju dessutom göra det året runt.Tillr råga på allt har det snöat rätt mycket sedan jag köpte, och min "plogsväng" är rätt stor, det blir nog en mil varje gång om man räknar in transportsträckorna mellan de olika objekten."Barn" har jag alltid varit och kommer förhoppningsvis att förbli, jag vet att mina grannar tittar lite konstigt på mig ibland, men jag tycker att man lika gärna kan ha kul då man är "gammal" som då man är ett barn - och att köra fyrhjuling är kul!Jag har ett tankesätt som jag då och då försöker repetera för mig själv...Man skall satsa pengarna på sånt man tycker är kul, använder ofta, och under lång tid.TV:nSängenBilenFyrhjulingenSambon Datorn
Att köra fyrhjuling är roligare än att köra skoter, man kan ju dessutom göra det året runt.