0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej.Hemma laddade det också duktigt idag (precis slutat ladda). Tanken slutade på 74 grader, men min tank är ganska liten förstås, 300 liter. Det räcker gott och väl till dagsbehovet av varmvatten. På min anläggning så vet jag att det bara finns en tidsperiod där solen inte klarar varmvattnet även om det är helt klart väder och det är ca 5 veckor före och 5 veckor efter vintersolståndet. Som lägst vid vintersolståndet klarar solfångaren bara hälften av varmvattnet vid klart väder en hel dag. Men i början av febrari är det full rulle igen.MVH/Gano
Citat från: Gano skrivet 17 oktober 2007, 17:09:08Hej.Hemma laddade det också duktigt idag (precis slutat ladda). Tanken slutade på 74 grader, men min tank är ganska liten förstås, 300 liter. Det räcker gott och väl till dagsbehovet av varmvatten. På min anläggning så vet jag att det bara finns en tidsperiod där solen inte klarar varmvattnet även om det är helt klart väder och det är ca 5 veckor före och 5 veckor efter vintersolståndet. Som lägst vid vintersolståndet klarar solfångaren bara hälften av varmvattnet vid klart väder en hel dag. Men i början av febrari är det full rulle igen.MVH/GanoHmm, 2 1/2 månad alltså, eller 100% vv under 9 1/2 månad, det är bra det Thumbsup Verkar som jag kanske kommer att att fixa det åxå, men kan inte kolla det... Då skulle jag behöva stänga av värmen, å det lär knappast bli aktuellt den tiden på året mvh humlan.