0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tycker det var en dålig test. Visserligen ser det trist ut för passageraren som klämde benen. Men det är samtidigt viktigt att bilen tar upp krafterna "mjukt". Att bilen höll behöver inte alls betyda att dockorna i Renaulten överlevde. Volvo var väl tidigt utem med deformationszoner? Nästa fråga skulle kunna vara:-Vill du ha brutna ben eller en bruten nacke?mvh
Det där gav nog test dockorna svar på
Kör du Volvo ?
Kör du volvo ? Jag tror du kör volvo efter som du har svårt att se misslyckandet
... jmf utrymmet i t.ex en F1 bil, eller annan tävlingsbil. Där är säkerhetsbälte å stålbur det som räddar de flesta från en säker död, å då talar Vi inte längre om 80 km/h, utan kanske 280 km/h....
Citat från: humlan57 skrivet 14 september 2007, 20:25:30... jmf utrymmet i t.ex en F1 bil, eller annan tävlingsbil. Där är säkerhetsbälte å stålbur det som räddar de flesta från en säker död, å då talar Vi inte längre om 80 km/h, utan kanske 280 km/h.... Å andra sidan frontalkrockar de väldigt sällan
Citat från: Professor Kalkyl skrivet 14 september 2007, 20:50:00Citat från: humlan57 skrivet 14 september 2007, 20:25:30... jmf utrymmet i t.ex en F1 bil, eller annan tävlingsbil. Där är säkerhetsbälte å stålbur det som räddar de flesta från en säker död, å då talar Vi inte längre om 80 km/h, utan kanske 280 km/h.... Å andra sidan frontalkrockar de väldigt sällan Jo för sjutton, kolla in Nascar eller annan form av rundbanelopp i USA. Inte för att det är front mot front, som i videon, men över 300 km/h rätt in i betongen är inte fy skam det heller. Eller bli manglad i samma hastighet från påkörande bilar bakifrån. Sen måste jag rätta mig själv. Det skulle såklart ha stått 160 km/h ovan, 80+80 är ju den hastighet som gäller, ifall man är ensam bil som förolyckas.mvh humlan.