0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
jo fast stänbger jag av både strömmen till laddomaten och cirkpumpen till radkretsen så kommer jag inte upp i temp riktigt hellerikväll lyckades jag dock komma upp i 300gra. rökgastemp helt plötsligt, verkar som att det hjälper när man micklar med direktspjället.tex, när jag ska fylla på ved öppnar jag den innan jag öppnar luckan, och när jag stänger den så hör jag verkligen vilket bra drag det blir, men efter ett litet tag försvinner det liksom och rökgastempen sjunker till ca. 200grader ~
rökgaserna verkar inte hålla så hög temperatur som de borde
Citat från: j.reimers skrivet 05 september 2007, 22:08:12jo fast stänbger jag av både strömmen till laddomaten och cirkpumpen till radkretsen så kommer jag inte upp i temp riktigt hellerikväll lyckades jag dock komma upp i 300gra. rökgastemp helt plötsligt, verkar som att det hjälper när man micklar med direktspjället.tex, när jag ska fylla på ved öppnar jag den innan jag öppnar luckan, och när jag stänger den så hör jag verkligen vilket bra drag det blir, men efter ett litet tag försvinner det liksom och rökgastempen sjunker till ca. 200grader ~Det låter som om du inte har tillräckligt med drag i pannan. Du säger att tempen ökar om du öppnar spjället.MVH // Rolle