0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Någon som har erfarenheter av kombimaskiner "tvätt/tork" ?Funkar en sådan lika bra som en vanlig tvättmaskin plus en torktumlare?Man sparar ju en del plats i så fall, nackdelen är väl bl a att om något går sönder så står man utan både tvättmaskin och torktumlare.
Du kan inte torka en full tvättmaskin. Min klarar på papper 7 kg tvätt och 5 kg tork. Jag skulle vilja säga att man inte skall köra med mer än halva maskinen vid tork jämfört med tvätt för att inte det skall behöva torkas i flera timmar. Det är 3:e maskinen som jag har kombi och samma erfarenhet av dem alla.Jag har därför kombi + tumlare. Tumlaren torkar mer och snabbare. Kombin är suverän när man kommer på... "F_n måste ha det tvättat tills i morgon." Då startar men den när man lägger sig och så ligger det torrt i maskinen dagen efter eller samma i annan situation när men inte hinner/kan skifta.
Min tvättmaskin är snart 8 år och funkar perfekt, så det blir nog till att skaffa en separat torktumlare, man kan ju alltid ställa den ovanpå tvättmaskinen.
Citat från: erp skrivet 05 september 2007, 10:54:19Min tvättmaskin är snart 8 år och funkar perfekt, så det blir nog till att skaffa en separat torktumlare, man kan ju alltid ställa den ovanpå tvättmaskinen.Nej, andra vägen. Sätt tvättmaskinen ovanpå torktumlaren. När tvätten är klar är det bara att öppna luckorna och dra ner byk-knippet en våning.