0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lite svårt med specifik hjälp när du inte har berättat vilken modell det på "Netgear routern". Men lite allmänt i alla fall:Jag antar att det är en variant med "WAN-port" och ett antal switchade "LAN-portar". Använd bara LAN-portarna till det du vill göra, men det tror jag redan att du vet.Sedan brukar ju sådana där småroutrar innehålla en DHCP-server, som delar ut adressuppgifter till det lokala nätet. Den brukar också vara påslagen direkt ur kartongen. Det du behöver göra är att hitta inställningarna för DHCP-server och slå av den. Då bör din Netgears LAN-portar fungera som "dum switch" och adresserna blir utdelade av Thomson-burken.Hoppas att det är en hjälp på vägen./Roger
"Slå av dhcp och använd endast Lan-portarna" skrev den personen.
Nu återstår bara att få fart på min ftp så den funkar utifrån
"Port forward" kan vara ett gångbart begrepp i de sammanhangen, men å andra sidan kan tillverkarna ha lite olika benämningar på det.
Det är alltid kul med framgång...Citat från: Larsa skrivet 27 augusti 2007, 18:52:45Nu återstår bara att få fart på min ftp så den funkar utifrån"Port forward" kan vara ett gångbart begrepp i de sammanhangen, men å andra sidan kan tillverkarna ha lite olika benämningar på det.