Elände, tänkte formatera hårddisken, men för att inte gå miste om nåt installerade jag XP på en äldre dator. När jag skulle aktivera fick jag besked på att man bara får installera XP på en dator. Vad gör man om en hårddisk kraschar? åka iväg och köpa nytt XP? Jag har köpt ett och måste väl få använda det på min dator oavsett om jag måst byta H-disk eller valt att använda en annan dator.
Linux är väl gratis? Någon som vet mer om detta OS? Kan man köra MS program i det?
Det du gör är att du ringer Microsoft så hjälper de dig så du kan registrera XP på din nya dator. (Aktivering över tel)
Vad det gäller linux och frågan om att köra MS program så är svaret att det finns div emulatorer.
Själv tycker jag inte att emulatorer fungerar tillfredställande utan kör helllre VMWare och startar XP eller vad jag nu vill köra i ett fönster under linux för att göra det jag vill (eller tvärt om).
VM Ware Server är gratis både för linux och windows och tillåter dig att köra ett annat operativsystem i en virtuell maskin.
Ska man byta tilll linux så ska man börja med att ställla sig frågan spelar jag mycket spel? Sen vad finn det för windows program jag MÅSTE köra. Själv har jag inte hittat mycket som jag inte hittar ett likvärdigt gratisprogram till i Linux.