0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Elpriset skjuter i höjden nästa år, så skaffa solfångare nu, så får Ni en kort payoff-tid. Bidrag finns ännu att få, men med den efterfrågan som troligen kommer med elprishöjningen nästa år, så finns risk att pengarna tar slut. Det är vad jag tror iaf.... Solfångare är det enda som inte påverkas av prishöjningar på nåt energislag, därför blir förtjänsten allt större med åren.mvh humlan.
Vad är payoff tiden på en solfångare eg jämfört med tex en luft/luft pump ?
Vilket gör det extremt lönsamt med värmepump, och sedan man skaffat sig det så blir det dessutom möjligt att räkna hem solfångare, även om payoff-tiden blir rätt lång.
Vi är helt eniga, om elpriset stiger rejält och man redan har värmepump blir det plötsligt ekonomiskt lönsamt att investera i solfångare.Bra tycker jag, det blir dessutom ekonomiskt att bygga vindkraftverk i än större utsträckning än idag, och att utveckla nya typer av solfångare, batterier, invertrar och andra långlivade alternativa energislag som inte fördärvar vår livskvalitet eller miljö.Dessutom skapar det jobb, bara att hoppas att "Sverige" hänger på den uppenbara trenden, men på något sätt tror jag att sossarna hade fixat det bättre än alliansen, åja, den som lever får se.
Dessutom skapar det jobb, bara att hoppas att "Sverige" hänger på den uppenbara trenden, men på något sätt tror jag att sossarna hade fixat det bättre än alliansen, åja, den som lever får se.
Ja, tror man fortfarande på kärnkraft så lär man nog vara svår att övertyga om något annat.Tror ens kärnkraftsindustrin fortfarande på kärnkraft
Kärnkraften är nog bra, men konsekvenserna när det går galet är på tok för stora