0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om man krockar eller kör på nån har man antingen gjort fel, varit ouppmärksam eller på annat sätt inte gjort vad man förväntas göra i trafiken. I alla fall en av de inblandade.Hugg av dem händerna eller ta av dem körkortet på livstid...Det är lätt att vara fördömande av andra men ha i åtanke att inga olyckor skulle inträffa om alla gjorde vad de borde i trafiken.När det gäller hastighet och fylleri i trafiken finns bara en sak som kan vara effektiv och det är fler kontroller, inte lägre hastigheter som "förstör" framkomligheten för de som sköter sig i trafiken.Jag är så less på alla hastighetstalibaner som uttalar sig numera, allt i nollvisionens anda!
Till dom 52 onyktra förarana som avled kan jag bara säga: tack så mycket nu kan ni inte skada någon mer, men att dom övriga 17 måste betala priset tycker jag är helt oacceptabelt. ÖSTERSUND • LÄNSTIDNINGEN 29/6 -07Vart fjärde offer i alkoholrelaterade dödsolyckor på de svenska vägarna är oskyldiga medtrafikanter. Det visar en ny undersökning från försäkringsbolaget If baserad på material från Vägverket. Under 2005 omkom sammanlagt 69 personer i alkoholrelaterade olyckor. 52 av dem var onyktra förare och de övriga 17 medtrafikanter. I Jämtland omkom fyra rattfulla personbilsförare. Statistiken visar också att andelen alkoholpåverkade förare i dödsolyckorna ökar. 2005 var 34 procent av alla dödade i trafiken rattfulla förare. 2006 var siffran 42 procent. Snittåldern är 37 år och 90 procent är män. Undersökningen är den första i sitt slag eftersom statistiken vid alkoholrelaterade personbilsolyckor normalt bara redovisar antalet döda som har alkohol i blodet.