0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tja..., titta vad kostnaden är för sjukvården i USA, det är ju dit alliansen vill ta oss. Men skitsamma, jag har råd med några hundratusen för en höftled, dom andra som inte har råd, ja dom skiter jag fullständigt i.
Citat från: humlan57 skrivet 25 juni 2007, 12:14:00Tja..., titta vad kostnaden är för sjukvården i USA, det är ju dit alliansen vill ta oss. Men skitsamma, jag har råd med några hundratusen för en höftled, dom andra som inte har råd, ja dom skiter jag fullständigt i. Jag vet inte exakt hur det funkar i USA, vet du? Men har man bara rätt försäkring så kortar det inte "några hundra tusen". Däremot så har vi skrämmande väntetider, om man inte är statsminister eller idrottsman. Hur jämställt är det?Det finns andra länder att jämföra med som inte är så radikala som USA. Vi tror gärna att Sverige är världsbäst, men så är det inte.
Sverige ÄR världsbäst, men ingen tror det, det är där problemet ligger som jag ser det.Jag säger inte att det inte går göra bättre, men vi är bäst. (eller bland de bättre, svårt att mäta exakt)Köerna fixar man lätt genom att inte låta läkarna själva bestämma hur de vill jobba, sätt dem på reglerad arbetstid och låt administatörer planera opretationerna så skall ni se att alla köer är borta inom ett par år.
Nu är skatteintäkterna rekordstora, har aldrig varit större än just nu, men vad händer när dom pengarna minskar? Vem eller vilka är det som betala mellanskillnaden?mvh humlan.