0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: jompaa skrivet 25 juni 2007, 12:07:34En kraftig magnet som monteras på ingående vattenrör och eliminerar detta med att kalk fastnar i rör, kaffebryggare, diskmaskiner m.m. Denna kraftiga magnet kostar runt 1000 lappen och tar aldrig slut./BosseUrsäkta, men lite onödigt vetande måsta jag bidra med.Den är så kraftig att har man 2 så kan man sätta en på vardera sidan av näsan och de sitter kvar. Jag har provat. Magneterna kom från Coffee Queen i Arvika.... De är gjorda av Neodynium.MVH/Gano
En kraftig magnet som monteras på ingående vattenrör och eliminerar detta med att kalk fastnar i rör, kaffebryggare, diskmaskiner m.m. Denna kraftiga magnet kostar runt 1000 lappen och tar aldrig slut./Bosse
Citat från: Art Deco skrivet 25 juni 2007, 10:10:59Urklippt ur rapporten- Kalkbeläggningar kan uppstå när färskvatten värms. Ju varmare vattnetblir desto större blir risken för kalkutfällning. Kalkbeläggningar i värmeväxlareförsämrar värmeöverföringsförmågan. Problem med kalkbeläggningarförekommer i de områden där vattnet är kalkhaltigt.Det gäller alla värmeväxlare, även slingor i tank som är en form av värmeväxlare. Men när slingorna i tanken är igensatt av kalk är det lite svårare att reparera än en extern värmeväxlare.I länder med mycket större kalkproblem än hos oss är det nästan alltid externa värmeväxlare.
Urklippt ur rapporten- Kalkbeläggningar kan uppstå när färskvatten värms. Ju varmare vattnetblir desto större blir risken för kalkutfällning. Kalkbeläggningar i värmeväxlareförsämrar värmeöverföringsförmågan. Problem med kalkbeläggningarförekommer i de områden där vattnet är kalkhaltigt.
längtar tills jag får koppla in min plattis då ska jag köra 8er runt er med slingberedare...så får ni sitta å hoppas erat vatten räcker....medans jag ska vältra mig i evighets källan som alldrig sinar
hej längtar tills jag får koppla in min plattis då ska jag köra 8er runt er med slingberedare...så får ni sitta å hoppas erat vatten räcker....medans jag ska vältra mig i evighets källan som alldrig sinar
Man får ju en gudomlig skitning på köpet oxå Baxis tva finns för halva priset i Danmark om man nu är sugen på en sådan