0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om valet är lågriskfonder brukar resultatet i bästa fall vara jämförbart med kakburken. När det gäller Ryssland så finns givetvis stora potentialer. Men jag har en taskig magkänsla om Puttin som jag inte har greppat än. Kina som jag lyckades pricka in hyffsat ligger på drygt 100%+ på 1,5 år. Fördelen med att ha det som pensionsfond är att man kan byta fonder fritt utan att skatta av något. Nackdelen är att de endast kan realiseras i framtiden.
Har inga problem med företagen, problemet stavas Puttin som jag inte vet vad jag skall tycka om egentligen. Håller mig borta från Ryssland tills efter valet som är nästa år om jag minns rätt, föredrar lungnare marknader som Indien och Afrika.
Raset som kom av sig, eller va var det jag sa Det blev en rätt hyfsad månad trots allt, tror faktiskt det slutar på nån krona på plus, trots "idiotlånen" å turbulensen i USA. Skönt att jag inte föll undan för alla negativa framtids-perspektiv, utan höll mig till det jag själv kommit fram till. Händer inget oförutsett, så blir det det nog jag som får alla rätt ändå. Trots att jag blivit hånskrattad åt under den senaste månaden, över hur fel jag har. Det gamla uttrycket "skrattar bäst som skrattar sist" kanske kommer till användning vid årets slut, trots allt mvh humlan.
Men jag tror fortfarande att det kommer att sluta på några % plus, räknat från toppen i juli, fram till årsskiftet 2007-2008. Såklart under dom förutsättningar som finns nu/då i juni, å att inget oförutsett dyker upp. mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 02 september 2007, 17:31:37 Men jag tror fortfarande att det kommer att sluta på några % plus, räknat från toppen i juli, fram till årsskiftet 2007-2008. Såklart under dom förutsättningar som finns nu/då i juni, å att inget oförutsett dyker upp. mvh humlan.Man kan väl inte friskriva sig från något "oförutsett" i spådomar om börsen. Däri ligger väl själva poängen, annars vore ju börsen lika säker som banken.
Sydkorea har ökat sin export med över 14%!!!! Å vart går exporten då? Inte till USA eller väst, det är Kina som står för efterfrågan. Ännu en tecken som tyder på att Asien:s ekonomier kommer att uppväga USA:s ekonomiska avmattning, nåt som t.o.m flera ekonomer inkl Bernancke, tror på. Inte enbarat Asien:s ekonomier, utan även flera andra länder kommer förstås att bidra, även om Asien kommer att vara ledande.mvh humlan.PS. Rickard Du köpte väl Sydkorea, som Du själv föreslog? Ser ut att kunna bli en bra affär en tid framöver...DS
Citat från: humlan57 skrivet 03 september 2007, 16:41:11Sydkorea har ökat sin export med över 14%!!!! Å vart går exporten då? Inte till USA eller väst, det är Kina som står för efterfrågan. Ännu en tecken som tyder på att Asien:s ekonomier kommer att uppväga USA:s ekonomiska avmattning, nåt som t.o.m flera ekonomer inkl Bernancke, tror på. Inte enbarat Asien:s ekonomier, utan även flera andra länder kommer förstås att bidra, även om Asien kommer att vara ledande.mvh humlan.PS. Rickard Du köpte väl Sydkorea, som Du själv föreslog? Ser ut att kunna bli en bra affär en tid framöver...DSJag sparar bara nu, skall köpa när det fallit 40% eller mer , men de placeringar jag har finns i kina och asiens tigerekonomier till största delen. (pensionspengarna)Har en del av det i räntebärande också.