0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En minskning med 20% är helt riktigt 0,8 x 100 = 80Men för att återställa 80 till 100 behöver 80 öka med en faktor 100/80=1,25, alltså med 25%.
Ekonomierna ser bra ut, tillgång å efterfrågan lika så, det bör rimligtvis finnas goda förutsättningar för att kunna tjäna en bra slant i rätt fonder.
Citat från: humlan57 skrivet 18 augusti 2007, 14:33:16Ekonomierna ser bra ut, tillgång å efterfrågan lika så, det bör rimligtvis finnas goda förutsättningar för att kunna tjäna en bra slant i rätt fonder. Jag gjorde en dyrköpt erfarehet förra raset, allt såg ju så djävla bra ut innan, alla kurvor pekade uppåt och det var väldigt få som varnade för något. Själv köpte jag fondandelar (japan och Roburs teknikfond) och Ericsson och åkte dit så det sjöng om det. Dessutom hade jag Skandiaaktier som var uppe och vände på 250 kr/st och jag var på vippen att sälja men jag var för girig och trodde de skull stiga lite till... Så när allting ser lite för bra ut... sälj de aktier som gått bäst! Mina SSAB som gått upp som en raket sålde jag före nergången den här gången.