0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
It Ain't Over Till It's Over.Jag har handlat med aktier många år genomlidit många krascher.Det här kan mycket väl va början på nästa ras/ krasch. Alltså en flerårig nedgång!Men visste vi sånt innan då skulle man vara störtrik nu...Rik blev även "aktiestinsen" han har aldrig sålt och endast köpt för småbelopp.Värde tidigare ca 125 miljoner!Jag kan hålla med att sparar man till tex pension 10 framåt och mera, då ska man ligga 100% i aktier. Sitta still i båten oavsett nedgångarna. Osså gärna köpa när det dippar istället för att köpa regelbundet. Men man ska gilla lite risk för att "palla" även det!Men behöver man pengarna inom ett år då bränns det, risken att dom krympt är ALLTID för stor för att ligga i aktier då! Ingen regel utan undantag, har man även annat kapital och är riskbenägen då kan det va ok med aktier kortare tider också....
[Tjenare Hansson! Ett bra tips kan nog vara att lägga dem i : AMF Pensions Räntefond - Likviditet, som är en s.k kort räntefond. Mvh Raffen.
Ja jag fortsätter då använda % i mina beräkningar, för övrigt behöver bara börsen stiga 25% efter en 20% nergång för att återgå till ursprunget. Sjunker den 50% blir det däremot 100% stigning som krävs.Finns inga krångligheter eller idiotier med detta, bara enkel matematik.Är valutakursen inblandad är det ju bara en faktor till att hänsyn till, dubbel chans eller risk beroende på hur man vill se det.
Hej Raffen !Ska det månne bli börskrasch nu ??
Precis, ha inte för bråttom att "fynda" på börsen, vanligen brukar såna här nergångar hålla i sig ett tag och det dröjer nog upp till ett år innan det blir stadiga och långvariga uppgångar. Jag ser ingen större risk att "missa tåget" ännu.