0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tja... nu skall ju slutresultatet bli detsamma, oavsett om man deklarerar själv eller inte. Det är trots allt du i slutändan som skriver på och är ansvarig för att alla uppgifter är korrekta, oavsett vem som har fyllt i och sammanställt dem.Men sedan är det ju så att många som deklarerar själva gör misstag, både åt ena och andra hållet. Ibland upptäcks det och ibland inte, så man kan på grund av detta betala mer eller mindre.
Fast det går ju ganska bra att fylla i på nätet. Väldigt smidigt faktist med förifylld information och beräkningar. Sedan skadar det ju inte att sätta sig in i regelsystemet, för det finns ju olika sätt att betala mer eller mindre skatt, beroende på vad man eftersträvar för tillfället. Det är ofta svårt för en utomstående att veta hur man vill disponera periodiseringsfonderna, expansionsmedelsfonden och räntefördelning.Jag tycker inte själva deklarerandet är speciellt svårt. För mig är det svåraste att hålla reda på alla papper och transaktioner...
Skatten går inte komma undan hur än man gör, om man vill hålla sig till reglerna, och det vill jag.Vill kunna sova gott på nätterna och vara vänlig och tillmötesgående på ett ärligt sätt den dagen skattemyndigheten gör sin första revision på företaget.