0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag ger alltid 100% på jobbet:Måndag - 14%Tisdag - 27%Onsdag - 39%Torsdag - 16%Fredag - 4%
Själv gör man i veckan:Mån 3%Tis 15%Ons 13%Tor 0%Fre 23%Lör 23%Sön 23%Men sen e det semester 4 veckor studs
Jag som driver eget företag kan inte vara sjuk eller föräldraledig eller ta ut vård av barn, men jag får betala samma "arbetsgivaravgifter" som alla andra...
Jag som driver eget företag kan inte vara sjuk eller föräldraledig eller ta ut vård av barn, men jag får betala samma "arbetsgivaravgifter" som alla andra...Med förra regeringen var det faktiskt 2.5% rabatt på egenavgifterna, men den nya "företagsvänliga" regeringen har höjt skatten för oss småföretagare, så nu betalar jag lika mycket trots att jag inte kan vara "sjuk" på samma sätt som en vanlig löntagare.Lite fel tycker jag.
Jag är socialdemokrat, men egoist....Jag ville inte att denna regering skulle vinna, men såg ändå att det KUNDE finnas vissa fördelar för mig som egen företagare.
Politik är väl ett säkert sätt att bli osams , eller ofta blir det så iaf Men att man i den allmänna delen av forumet inte borde pratat politik tycker jag låter konstigt Det är ju bara för värmepumps dignitärerna som inte gillar det , att låta bli att titta i dom trådarna tycker jag