0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vore jag statsminister skulle jag dock inte satsa på pigjobb utan på sysslesättning och produktion för export, det tjänar inget till att omsätta samma pengar inom landet flera gånger, det är ju nettoexportintäkterna som föder landet, inte att någon kommer hem till dig eller mig Humlan och putsar fönstren!
Visst, vårt handelsöverskott betalas av någon annan, man får inte blunda för det faktumet att ju rikare vi blir, och ju bättre vi får det desto mer utarmat blir antagligen något annat land.
Humlan57, du verkar ha en skön inställning till livet.Önskar jag vore hälften så tuff som du.Fortsätt leva livet och fortsätt skriv många bra inlägg på detta forum.Good luck with your life!!!!!!!!!!!
Citat från: Rickard skrivet 05 juni 2007, 22:08:11Visst, vårt handelsöverskott betalas av någon annan, man får inte blunda för det faktumet att ju rikare vi blir, och ju bättre vi får det desto mer utarmat blir antagligen något annat land.Alltså, jag är ingen ekonom jag vet inte, är du? Men det är ju normalt sett inte utarmade U-länder som köper våra produkter.U-landsbiståndet är nog oftast väldigt ineffektivt, mycket hamnar hos korrupta mellanhänder.
Citat från: köldmedie skrivet 05 juni 2007, 21:10:22Humlan57, du verkar ha en skön inställning till livet.Önskar jag vore hälften så tuff som du.Fortsätt leva livet och fortsätt skriv många bra inlägg på detta forum.Good luck with your life!!!!!!!!!!!Tack, sånt värmer ska Du veta Thumbsup Men jag är inte så tuff som det kanske verkar..., åtminstone tog det många år av feghet, innan jag tordes lita på mig själv. Eller rättare sagt vågade tro på det jag gör, å testa om det håller i längden. Å hittills i år har det väl inte gått så värst bra, har fått ihop ungefär som A-kassa, alltså A-kassa innan "Alliansen" förstörde den. Så jag klagar inte jag lever gott på det med... Nu kommer sommaren, å då brukar det inte vara mycket att hämta nånstans, men allt ser så otroligt positivt ut, så sista kvartalet ser ut att jämna ut den obligatoriska svackan över sommaren. Å tack igen för ditt stöd, Du har mitt åxå..., om Du nån gång skulle behöva det Thumbsupmvh humlan.
HumlanJag undrar hur ofta du får frågan: Saknar du inte dina jobbarkompisar?Jag får den några gånger i veckan, och jag kan inte förstå frågan...Jag kan åka och hälsa på dem när jag vill, både på jobbet och hemma, jag har ett liv, släkt, vänner, barn som skall på träningar o.s.v., inte behöver jag känna mig utanför även om jag tillbringar en del av dagen vid datorn...Jag gillar mina grannar och surrar med dem nästan dagligen.Tar en timmes promenad några gånger i veckan, den tar två timmar p.g.a. alla människor jag träffar, förmodligen fler än många som har ett "riktigt jobb".Håller alltså med, utanförskap är ett ord skapat av politiker för att vinna val, inte ett tillstånd som drabbar särskilt många, även om de finns och bör få den hjälp de behöver.