0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Får väl hoppas att sverige hanterar returmötet bättre än de hanterade brasilien matchen annars får vi väl se något liknande då.
Jag är inte speciellt idrottsintresserad, men jag måste säga att det var en av de mer underhållande matcher jag sett.Avslutningen gjorde inte det hela mycket sämre. Thumbsup3-0 satt fint.Fast egentligen tycker jag att de borde tömt läktarna och spelat matchen färdigt.
Om jag inte har helt fel, så har domaren följt regelboken till punkt å pricka, så eg fanns inget alternativ. Möjligen hade det gått att fortsätta direkt med straffsparken, å sen fortsätta spela till slutsignalen. Men när domaren väl avbrutit, p.g.a det som skedde, så ska inte matchen spelas klart + att Sverige (i det här fallet) ska tilldömas segern...mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 04 juni 2007, 21:09:07Om jag inte har helt fel, så har domaren följt regelboken till punkt å pricka, så eg fanns inget alternativ. Möjligen hade det gått att fortsätta direkt med straffsparken, å sen fortsätta spela till slutsignalen. Men när domaren väl avbrutit, p.g.a det som skedde, så ska inte matchen spelas klart + att Sverige (i det här fallet) ska tilldömas segern...mvh humlan.De kan dömma 3 saker.1. 3-3 eftersom det stod det när matchen bröts.2. Omspel3. 3-0 Men rent praktist är något annat än alt 3 orimligt. Vilka signaler skulle något annat sända ut? Att man kan rusa in på plan som supporter och hindra att sitt eget lag förlorar.....
Till saken hör dock att killen var bosatt i sverige.Även om han denna gång var dansk men bosatt i sverige så vad händer nästa gång, när en svensk utklädd till dansk förstör matchen....Så vitt jag vet gjordes ingen kontroll på huruvida han var dansk eller ej innan beslutet togs, de kunde väl inte ens hitta killen ifråga!Att spela matchen färdigt utan publik hade nog hindrat den typen av förstörande av spelet.Fast hönsnät med taggtråd är nog bäst.