0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej så här skulle jag koppla in det ...1 ...ut på radiatorkrets2 ..värmepump 3...acctank4..solfångare 5..retur fran radiator krets slingor å sånt tjorv ids jag nte rita in i acctanken
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 27 maj 2007, 22:23:04hej så här skulle jag koppla in det ...1 ...ut på radiatorkrets2 ..värmepump 3...acctank4..solfångare 5..retur fran radiator krets slingor å sånt tjorv ids jag nte rita in i acctanken Ingen värme av VV då? låter mindre begåvat.
Citat från: citactiva skrivet 27 maj 2007, 22:36:07Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 27 maj 2007, 22:23:04hej så här skulle jag koppla in det ...1 ...ut på radiatorkrets2 ..värmepump 3...acctank4..solfångare 5..retur fran radiator krets slingor å sånt tjorv ids jag nte rita in i acctanken Ingen värme av VV då? låter mindre begåvat.som jag fattatde det så har han slingor/förådsberedare i tanken...är tanken 40-50 grader konstant så tog jag förgivet att varmvatten tillverknings utrustningen i tanken producerar varmt vatten eller vad tror du ? när man talar om mindre begåvatvore det mitt system skulle det givet sitta en elberedare på 100liter där med skulle använda värmepumpens och solfångarens billiga energi till att förvärma varmvatten till 40-50 grader å toppa det i elberedaren i stället för att jävlas med nån elpatron i tanken iofs skadar det inte att smeta fast en 3kw patron i topp på tanken den går ju att stänga avdet är ochså ganska enkelt att köra all tillskotts el i acctanken det e bara att montera en 6 kw elpatron i botten på tanken