0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kontentan av det hela, damer borde inte få inneha KÖRkort såvida dom inte skall sjunga Nej skämtåsido, finns en hel del Gubbstruttar som lämpligtvis borde bli av med sitt "kort".Alltså jag är inte emot medicinska prover + någon form av prov när man fyllt t.ex 55. Kolla Flygcertifikat, det är stenhårt i jämförelse. Visst det är lättare att köra Bil eller vad det nu må vara, men jag vet inte nu om jag skulle klara att vara en säker förare i Framtiden.
100 m senare kommer vi till en rondell där lägger hon sig i högerfil på vägen in i rondellen.Givetvis vet jag här att hon vill köra ett helt varv i rondellen för att komma tillbaka där hon var från början men inte fick svänga vänster då. (Meningen är att man ska köra och ta ett varv i rondellen isf att ta en falig vänstersväng). Efter att man tidigare blivit lite irriterad så lyser ju skadeglädjen rätt starkt när man kryper upp på insidan i innerfil och tänker att nu får hon problem när hon är i fel fil. Det jag dock inte förväntade sig var att hon skulle köra som om hon satt i en pansarvagn och bara tvärsvänga direkt från vänsterfilen in till innerkant på rondellen....
Men är högerfilen enbart ritad för högersväng i rondellen? Annars så gäller ju filkörning i rondellen, så om högerfilen i rondellen är utritad runt hela rondellen, så kan hon ju ligga i högerfil och köra hur många varv som helst där och ha företräde framför alla.
Citat från: Ridax skrivet 27 maj 2007, 11:57:40Men är högerfilen enbart ritad för högersväng i rondellen? Annars så gäller ju filkörning i rondellen, så om högerfilen i rondellen är utritad runt hela rondellen, så kan hon ju ligga i högerfil och köra hur många varv som helst där och ha företräde framför alla.Ja högerfilen är riktad för högersväng endast. Det är dock inte det som är problemet riktigt här för hon kastar sig tvärs genom heldragna linjen halvmetern innan rondellen börjar (två filer påväg in i rondellen) och siktar in sig på innerkanten i rondellen.Annars är det ju precis som du säger. Ta högerfilen och hindra de innanför att ta sig ut och nya att ta sig in i rondellen.....