0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
... så fick jag TMC på köpet...
TMC?
De flesta navigatorer fungerar bra i bil eller til mc och skillnaderna mellan fabrikaten är små. Det finns egentligen bara två leverantörer av kartor så dessa sklijer sig inte så mycket. Men det är viktigt, som någon skrev, att dom uppdateras till en rimlig kostnad. Och det är upp till GPS tillverkaren att göra uppdateringar. Det är inte bara för nya/ändrade vägar som uppdateringen är bra, även ändrade hastighetsgränser ska finnas med. Udda fabrikat (typ Biltema) har nog rätt dålig frekvens på uppdateringarna medans de större har abbonemang där uppdateringarna ingår.Det som jag däremot saknar på de flesta är att kunna använda den när man promenerar eller cyklar i en okänd stad. Eftersom dom oftast är gjorda för bil kan det bli lite konstiga "vägar" när man går. Oj, här är det visst enkelriktat så du får promenera runt kvarteret om du ska följa navigatorn. Liknande gäller när man cyklar då det ofta saknas "mindre stigar".Jag har sedan flera år använt TomTom och funderar på att byta av ett enda skäl. Deras sökfunktion är helt kass (iaf på min version). Du måste veta vilken stad/kommun en gata ligger i för att kunna hitta. På landet kanske det inte är något problem men i storstadregioner är det värdelöst. I princip måste du veta var stads/koomungränsen går. Jag skulle hellre se att man först sökte på gata och sedan stad/kommun. Det kanske är ändrat på nyare versioner av programmet, vad vet jag./Johan
Pocket streets från MS är gratis, men då måste du har pocket pc som operativ på GPSen. Där får du med promenadvägar osv:)http://www.microsoft.com/windowsmobile/mobilelife/default.mspx