0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det sitter dubbla blandningsventiler ihop med vv beredaren, den ena inställd på 55 grader,den andra på 50 grader. Men ev. så får jag sätta in en avstängning på v-vattnet in till beredaren, så att man inte får in kallt vatten den vägen under sommaren (jun-Aug) när den är avstängdBorde inte det lösa det hela, eller är jag ute och cyklar ?
är lite orolig för en lösning med slingor, eftersom det oftast kräver en högre temp i acc-tanken för fungera bra när den 4: personen ska duscha på morgonen.
Citat från: kalle4 skrivet 09 maj 2007, 21:45:42 är lite orolig för en lösning med slingor, eftersom det oftast kräver en högre temp i acc-tanken för fungera bra när den 4: personen ska duscha på morgonen.Varför skulle de kräva en högre temp? kanske om man har för korta slingor ja.. Men då får man väl ta ett par meter extra.
Ok kalkyl, jag kanske låter vv-beredaren vara på eller kopplar in 2 st 3vägs ventiler, för att koppla förbi den på ett bra sätt under sommaren. Vi får se i sommar hur mycket värme 60 st sfinx rör ger.
Vi får se i sommar hur mycket värme 60 st sfinx rör ger.