Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: rÃ¥d och tips mottages tacksamt  (läst 1175 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad petteri

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Rookie
råd och tips mottages tacksamt
« skrivet: 04 maj 2007, 23:51:53 »
Har läst i detta forum om era anläggningar och vill nu be om lite rÃ¥d. Har nyligen köpt hus och är inte sÃ¥ insatt i solvärme (ännu) men gÃ¥r i starka köptankar eftersom vedpannan som jag har ska skrotas. Det som jag har idag är markvärme som är direkt kopplat till golvvärme och radiatorer, elpatronen som sitter i vedpannan gÃ¥r väldigt ofta som i sin tur är kopplad till en tank i garaget pÃ¥ 500 liter (80 grader) men ändÃ¥ kan jag inte ta en normal dusch för att det blir kallt fort.  Sc:,h

Min tanke är att köpa en 500 liters acktank med dubbla varmvatten slingor,solslinga och elpatron. Koppla den med befintlig tank. Solvärmen jag tittat på är från sfinx och det är 60 rörs paketet som verkar mycket intressant. Men hur får man det att fungera med markvärmen? (markus 2500).
Är Mycket tacksam för alla råd.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!