0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det kan va styrpt där, men ta av muttern försiktigt hos mig saknades skruven helt innanför det blev lite halvpanik för att få den att ta gäng riktiga skojare som varit där före mig!!man du kan ju minska trycket lite innan du tar av locket.Sen läcker det lite men ha en trasa i beredskap bara.Den radiatorn har (hade) också oförklarligt dåligt flöde, det kan va därför dom tagit bort "strypskruven" men det hjälper inte det är fritt blås om man gängar upp den.Hej!Hade samma problem hemma hos mig med en radiator. Fick då tipset att kolla "strypskruven" som jag nu har gjort. Har skruvat upp den lite och jag hör numera att det äntligen cirkulerar vatten i radiatorn...vilket det inte gjorde förut. Dock får jag väl vänta tills i höst för att få en test på att den verkligen funkar, då det nu är juni månad och ingen direkt värme behövs. Mina frågor till dig Bertil eller någon annan är hur mycket ska man "öppna" på "strypskruven", finns det någon tumregel? Ska man se över övriga radiatorer på samma sätt, har dock bara haft problem med en radiator?// Rodjer