0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Och att påstå att vi människor, med alla goda och dåliga sidor, är något annat än en del av den "stora helheten" dvs. naturen och att allt vi gör inte är en del av naturens förlopp tycker jag är lite förmätet. Jag vill bestämt hävda att vad vi än gör så är det en del av det naturliga förloppet, lika väl som ett vulkanutbrott eller att en komet som korsar vår bana. Och jag är helt övertygad om att om några miljoner år när vår art är utdöd (för ingen tror väl att mänskligheten kommer att existera för evigt) , kommer jorden och dess innevånare knappast att anklaga oss för jorden förstörelse utan möjligtvis sända oss en tacksamhetens tanke som lämnade jorden i sådant skick att dom fick möjligheten att utvecklas.
Även tex. uran är en helt naturlig produkt och det nu aktuella ämnet polonium är också en ren naturprodukt en annan naturprodukt är det potenta giftet botulinustoxin som man med 1 gram kan ta livet av c:a 50 000 000 människor. Ett annat mycket giftigt ämne är syre, åtminstonde för en stor del av det levande.
Citat från: hplp skrivet 31 maj 2007, 22:52:57 Och var tog detta inlägg vägen? Orkar inte skriva igen, kanske lägger jag näsan i blöt lite senare.
Jag är i alla fall oskyldig, undrade lite vad du menade med din smiley faktiskt
Citat från: Rickard skrivet 01 juni 2007, 23:05:24Jag är i alla fall oskyldig, undrade lite vad du menade med din smiley faktiskt Inget annat än att jag grubblar över vad som hänt. Skrev , vad jag kan minnas inget som kan väcka anstöt hos någon, och ingen reklam eller nåt sånt som skulle få dig att redigera. Så sådana fula tankar har jag inte om dig Rickard.
Om man inte kan förstå att om Vi stör det evolutionen har kämpat med i miljoner år på att bygga upp, ...............
Citat från: humlan57 skrivet 31 maj 2007, 15:08:07Om man inte kan förstå att om Vi stör det evolutionen har kämpat med i miljoner år på att bygga upp, ...............Evolutionen är en process som inte kämpar alls. Att påstå att evolutionen kämpar är ungefär som att hävda att vattenmolekylerna arbetar sig svettiga vid passagen genom en kraftverksturbin. Det vi kallar evolutionen är en själlös process som fortgår utan något som helst medvetande. Tycker det finns ett inslag av animatism i resonemanget. Har också lite svårt för resonemanget om rubbade jämvikter. Vore allt på jorden i jämvikt skulle planeten vara helt död. Ett system i jämvikt ett system som har nått sin lägsta energinivå, ingen energi av någon form kan längre utvinnas vilket innebär att något liv inte kan finns. Rubbade jämvikter är ett livsvillkor, allt levande är vad som i termodynamiken kallas dissipativa strukturer.