0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den verkar klara sig hyfsat bra Simulerade ett strömavbrott idag på 45min, inga olyckor med glykol ut ur säkerhetsventil å så.Funkade bra faktiskt Thumbsup systemtrycket gick från 1,5 till 3,75bar vid full "förångning" Var uppe på taket och kände på isoleringen, den hade då varken deformerats eller krympt.Så du hade fel humlan, ja behöver inte skrapa taket rent från smält isolering Ser ut som man skall klara överskottsvärmen i sommar
Det var inte riktigt meningen att ja skulle använda den isoleringen ja har till detta Den skulle ju som kanske bekant bara tåla 105 ºC Jag hade tänkt köpa av sfinx när jag var nere å hämtade rören, men de glömdes av Iof köpte jag den beg pga fel vara i kartong, var fel dimmension m.m. mot vad det stod på den.. Kan ju hända att det är 180 ºC isolering. Eftersom den inte smälte vid 200 ºC
Varför visar din logger bara 110°? Klart dom klarar den tempen kort stund. Var får du uppgiften 200° ifrån???/Bosse
Bruker dere "bladskruv & klamsvep" til å feste rørene på trepanel?Kan disse bli så varme at malingen begynner å bubble?mick