0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hälften av rören är uppsatta 18:30 ikväll av de 60.Ska bli skoj se om det börjar ladda nåt innan alla är uppe.2 Kw har jag ju idag i vvb som uppvärmning så teoretiskt skulle ju hälften räcka .... /Bosse
Att lägga rören i takets lutning, är nog mest bara en sak som lever kvar sen solfångare började användas.., nån eg fördel finns inte.
Citat från: humlan57 skrivet 15 april 2007, 12:01:14Att lägga rören i takets lutning, är nog mest bara en sak som lever kvar sen solfångare började användas.., nån eg fördel finns inte. Jo, de stör minst där om man inte tycker de är sådär jättesnygga.
hej jag tar då gärna det motsatta minre effekt på sommaren å bättre på vår å höst...tycker även det ser mer vettigt ut att ha dom på väggen mest med tanke på snöras mm mm
hej .. joo det går att lösa på en miljon sätt en montering jag gärna skulle vilja testa är på husnocken i 90 grader dvs som ett segel å gärna med nån sorts motor styrning av solfångarna för max ineffekt felet e väl att 4x30 rör bryter sönder det mästa i takstols väg då det tokblåser
Jompaa, klev du upp skapligt så du har hunnit få upp alla rörena ännu?