0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja det kanske är en lösning ,får titta på det.... Angående det här med att tåla värme... då bör väl cirkulationspumpen sitta på utgående rör vid a-tankens botten..? Eller vad är max värme på ingående rör? Eller vilka pumpar använder ni..? Har en Grundfos 15-35x21 liggande som jag tänkte använda
Citat från: Rollett skrivet 01 april 2007, 18:27:58Ja det kanske är en lösning ,får titta på det.... Angående det här med att tåla värme... då bör väl cirkulationspumpen sitta på utgående rör vid a-tankens botten..? Eller vad är max värme på ingående rör? Eller vilka pumpar använder ni..? Har en Grundfos 15-35x21 liggande som jag tänkte användaJa, på utgående rör, men sätt en flödesmätare i serie med den, så att Du ser hur mycket "vatten" pumpen skickar runt i systemet bara...mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 01 april 2007, 19:15:09Citat från: Rollett skrivet 01 april 2007, 18:27:58Ja det kanske är en lösning ,får titta på det.... Angående det här med att tåla värme... då bör väl cirkulationspumpen sitta på utgående rör vid a-tankens botten..? Eller vad är max värme på ingående rör? Eller vilka pumpar använder ni..? Har en Grundfos 15-35x21 liggande som jag tänkte användaJa, på utgående rör, men sätt en flödesmätare i serie med den, så att Du ser hur mycket "vatten" pumpen skickar runt i systemet bara...mvh humlan.VA!?! Jag trodde du kontrollerade flödet genom att lyssna på röret med en skruvmejsel eller så, det här med mätning är kanske inte så dumt ändå Jag tror att det är riktigt överkurs att justera panelernas lutning efter årstiden, du kommer troligen att ha ett överskott på sommaren så du behöver inte sänka dom till 45gr...luta dom så mycket du tycker att du kan utan att det ser tokigt ut och låt dom sitta så Thumbsup
Systemets högsta punkt..? på utg. ansl. till solpanelen då? och säkerhetsventilen placerad var då..?