0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej har ett hundproblem där jag bor...jag har 2 st spetsar en jämttik+ en laika problemet består av att dom skäller då det är andra hundar på gårdenhar bara den senaste veckan hafft 3 eller 4 löst springande hundar på min gård,och mina hundar skäller åt dom,problemet är att en grannkärring har gnällt förr att mina hundar skäller har liksom inte lust att ta bort mina hundar pga att några idioter inte fixar att hålla sina hundar under uppsikt,det e ju liksom jag å mina hundar som får lida av det funderar starkt på att dra på hundarna ett skott men då hamnar man väl i fängelset....
hej tanken har slagit mig ...Min Öst laika är inte riktigt stabil mot andra hundar..det vore väldigt enkelt att släppa ut han .....problemet är att jag redan betalat en schäfer omplåstrings räkning på typ 2500 en gång,det kändes lite onödigt att göra det igen...det funkar ju som så att dänger min hund den andra rejält,så man måste renovera den så får jag betala förlorarens räkning..
jag gjorde så här...ringde hem till en av hundägarna det berör..å sa som det va att jag senaste veckan hafft 4 hundar springandes på min tomt å att mina hundar skäller då det blir på det sättet...min granne jobbar natt å vill sova på dagarna,mina hundar stör henne å då blir hon arg å ringer på komunen å gnäller = det blir mina hundar som blir problem trots att det egentligen inte är jag eller mina hundar som rår för att det e 4 löshundar samma vecka på min gård som skiter å pissar allt det dom hinner hon förstod glas klart vad jag menade,sen talade jag om att jag skulle ringa på komunen å berätta om mitt hund problem ..jag sa att jag kommer inte att säga några namn utan bara berätta vad som hänt å hur det går till ...sen ringde jag komunen å berättade min lilla historia,han tyckte det va bra att jag ringde i förväg å berättade om problemet..men han viste inte vad jag skulle göra åt det.,polisen vill inte ha hand om löst springande hundar ...så dit e det knappast lönt å ringa har räknat ut en bra lösning på egenhand,,händer det igen kommer hunden att få "taxi "ca 7 mil hemmifrån,sen får väl hunden å hans ägare försöka hitta varandra igen....jag e väldigt less ok att hunden rymmer det händer mig ca1-2x per år rymmer den 3x per vecka är det knappast en olycka utan ett jävligt slappt ägarbeteende ......hundarna i fråga har vid jul käkt upp julmat för alla mina grannar som dom ställt ut för att kallna en granne miste halva julmidagen en inkokt lax,revbensspjäll å några grejer till,en annan förlorade julskinkan,som stod på altanen i sitt spad för att kallna till dagen efter...tror ni hundarna är populära i kvarteret '
hej ...det med att den e ilsken funkar säkert,det e jubara att säga att den högg mot mina ungar...har ochså funderat på att ladda 4,5mm gummi orings bitar i mitt luftgevär,går hårt som fan i 10m ,det bör bränna till bra i skitan på dom fast det med ungarna e bättre,då blir det ett satans liv,,,+ att det kommer att finnas papper på det sen så upprepas det ofta så förlorar dom hunden
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 30 mars 2007, 21:14:33hej ...det med att den e ilsken funkar säkert,det e jubara att säga att den högg mot mina ungar...har ochså funderat på att ladda 4,5mm gummi orings bitar i mitt luftgevär,går hårt som fan i 10m ,det bör bränna till bra i skitan på dom fast det med ungarna e bättre,då blir det ett satans liv,,,+ att det kommer att finnas papper på det sen så upprepas det ofta så förlorar dom hunden Det skulle definitivt inte jag. Det är inte hunden det är fel på. Det är ägaren. Gummit på ägaren vore väl kanske ok ;-)Jag skulle inte tveka....skulle prova med gummit först, funkar de int så skulle jag köra ungarna.