0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Huvudsaken Internet fungerar bra å inte lägger av för jämnan. Jag klarar mig gott med den P4 2,6GHz 1GB i ram å en 160GB hårddisk, som jag oftast använder. Allt som jag ev vill ha, ligger på servrar ut i stora världen, å där ligger det bra, tycker jag....mvh humlan.
hej .. vi hadde billigast i sverge ett tag ,,stod om det i tidningen för ett år sen
men 1.5-2 gig menar jag inte diskar utan ram minne
Varför så mycket hårddisk, det är ju bättre att ha servrar att tillgå? Allt finns ju att hämta ifrån Internet så jag slipper problemet att behöva lagra nåt själv. Börjar man ladda ner allt som finns, då räcker ju aldrig nåt lagringsytrymme till, så det har jag slutat med. Fast smaken är som baken förstås...., men jag ser ändå bara fördelar att dela utrymme med andramvh humlan.
Jag har också billigaste uppkoppling i Sverige. 21mbit symmetriskt fiber 95:-/mån
hej .. allt under 100 e sytrådar...inte bredband som vanligt e vi värst i Norsjö..joo visst e det vettigt med servrar,burken jag sitter nu har gått som server förr...det e därför det e lite disk i den...hadde en vanlig maskin med 40+120 disk som jag hadde förr men kiddsen fixade in nått skit i den så det bleb en format c: på den burken den står som reserv nu...fick lite trubbel med mina ip nr...komunen gillade inte att jag snott deras test ip å körde dc hubb på det nr
Dell Dimension 8300N 3.0MHz 120+160Gb 1024mb (Min)Hembygge AMD 1700+ 60Gb 1024mb (tantens)Laptop FSC 2.0MHz 2*80Gb 1024mb (köksbordsdator)Laptop Compaq P3@667 10Gb 192mb (loggdator)+En himmla massa tunna klienter påsamlade under åren som gått typ P2@400 + 2*P3@733 mm.Trådlöst runt kåken = Loggdatorn + köksbordsdatorn + morsan 50m bortFiber ända fram till kåken, 100mbit till en kostnad av 300/mån, ISP www.jokknet.seIgår kom jultomten(posten) förresten med lite presenter, en Samsung LE32S71BX + Garmin ETREX Legend. Vilken skall man leka mest med måntro? Thumbsup
Citat från: SkaneErik skrivet 27 mars 2007, 20:22:17Jag har också billigaste uppkoppling i Sverige. 21mbit symmetriskt fiber 95:-/månInte i förhållande till hastigheten...... //Krister