0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du kollat i mappen XXX/TSa/2004/12/xxx.txtDär finns mätvärdena sparade i klartext, du kan importera dessa till excel om du vill bearbeta dem ytterligare, eller var det det du fundrarde hur man skulle göra?
Sedan ritar excell ett diagram (via 'Infoga diagram') om användaren manuellt talar om vad som ska ritas och hur detta ska ske. Här saknar jag automatik, kanske ME har några tips?
Vad jag menade är:Om man nu tllverkat t ex en skv-fil som innehåller temperaturdata för 4 givare , kan man då via någon format mall eller liknade se till att man i excell kan genera ett digaram utan att manuellt för varje givare (serie) behöva definiteraserie : a) namn b) x-värden c) y-värden d) hur serierna ska formateras grafiskt e) axlar osv osv
någon format mall eller liknade se till att man i excell kan genera ett digaram utan att manuellt för varje givare (serie) behöva definiteraserie : a) namn b) x-värden c) y-värden d) hur serierna ska formateras grafiskt e) axlar osv osv
Jag tror att Jeppe gör det snabbaste och enklaste
Vad krävs i minimum för att köra Rickards logger?Prestanda som en ZX81 eller krävs det mer