0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hplp, Quorn framställs av svampprotein, tål du svamp?
Citat från: Carl N skrivet 18 mars 2007, 07:30:54hplp, Quorn framställs av svampprotein, tål du svamp?Svamp är gott, ätes utan problem. Smörstekta kantareller, mums, men flugsvamp tåler jag nog inte. Vad Quorn framställs av råder olika meningar, men ätbar svamp är det inte.
Citat från: hplp skrivet 20 mars 2007, 19:59:09Citat från: Carl N skrivet 18 mars 2007, 07:30:54hplp, Quorn framställs av svampprotein, tål du svamp?Svamp är gott, ätes utan problem. Smörstekta kantareller, mums, men flugsvamp tåler jag nog inte. Vad Quorn framställs av råder olika meningar, men ätbar svamp är det inte. Vad är Du för Viking Röd flugsvamp som var vikingatidens No1 bland droger . Den handlade dom med, borta i "österland" för ute på tundran växer inga svampar. Om Du vill veta hur den användes där, i österland alltså, för att spara på den eftertraktade å svår-åtkommliga drogen. Så kan jag berätta att det verksamma ämnet inte bryts ner vidare mycket i sin färd genom kroppen, utan följer med urinen ut..... Det var alltid hövdingen som började äta mvh humlan.
hej.. köp en riktig fläskbit så slipper ni dirre darre.. En riktig lunch här uppe där jag bor består ju av...Ett uppstekt potatisland å en vändstekt älgå nån liter pilsner...