0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Går det inte att göra nåt i stil med en billig lösning, ala snöskoter-variator? Inte direkt överförbart, det förstår jag, men att ändå tänka i dom banorna?mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 27 augusti 2007, 20:44:41Går det inte att göra nåt i stil med en billig lösning, ala snöskoter-variator? Inte direkt överförbart, det förstår jag, men att ändå tänka i dom banorna?mvh humlan.hmm märkte ganska snart efter samtal med dig att du var närvarande på fysik lektionerna !! Thumbsuptanken är god o teckniskt möjlig.skall presentera detta för dig då jag kommer hem . enkelt men funkar jätte bra.stor ving yta o lite vind ger mycket kraft om man växlar rätt.krilleenergicentra
åker ner nu på lördag för att kolla om mina små gula vänner i kina fixar att tilverka denna briljant enkla teori.det som är lite synd bara är att alla försöker sabba växel kurserna mot kinesiska rmb !! vilket resulterar att det blir dyrare för oss.skall även titta på lite nytänkande som dom har på fabriken vad gäller frekvens styrda v pumpar.man får säga vad man vill om kineser men dom är väldigt kluriga o lååååångt framme teknik mässigt.
Växelkursen på RMBn har ju legat runt 0.90 hur länge som helst...
Citat från: Ridax skrivet 31 augusti 2007, 07:13:43Växelkursen på RMBn har ju legat runt 0.90 hur länge som helst... de är just sånt här jag har svårt att ta till mig !!om folk skall lägga sig i saker så måste dom först veta vad dom snackar om!klart som tusan att rmb har legat 0.85-0.90 länge nu men det funkar ju inte så vid inport.du måste betala i USD. usd har försämrats kontra rmb + att de andra avg har stigit.en del företag i kina varslar om eventuella pris ökningar på 6-22%.
synd bara är att alla försöker sabba växel kurserna mot kinesiska rmb !! vilket resulterar att det blir dyrare för oss.
men snälla nån !!kolla usd valutan som andvändes vid överföring till kinesiska rmb. usd- rmb sek- usd är ok kurs