0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
realistiskt är att jag kan spara ca 50-60% av kostnaden ...
tror ni jag kan räkna så här ...en tvätt eller disk kostar en 1kwt i ström = 1kr dvs vi tvättar å diskar 4x per dag = 4kr dag säg att vi diskar å tvättar 25 dagar per månad =100kr per mån i kostnad ta det x12 månader = 1200kr dvs det jag kan spara på är ca 1200kr per år maxrealistiskt är att jag kan spara ca 50-60% av kostnaden ...dvs 600-700 kr per år säg att mina termostatventiler kostar 1000 kr att montera in så tar ventilen ca 1,5 år att tjäna igen sen går det + Tror ni det är rätt räknat eller kan jag spara mer
Hej Har en med fast av nyare modell,gick som en gud i början allt som behövdes va en klapp i baken så startade disken..men men min måste va av sämmre kvalla nu gnisslas det å gnälls trots att jag smörjer regelbundet...vad tror ni det e för fel ??
Hej .. Tror ni det är lönt att använda Solvärmt vatten till disk å tvätt ? funderar på att koppla om så tvättmaskinen tar förvärmt varmvatten ur min acctank + koppla om disken så den får ljummet vatten kostnaden är ca 800 kr för termiska blandnings ventiler + nån meter 12mm koppar rör jag funderade på att ge maskinerna ca 45-50 gradigt vatten så kläder klarar sig och så disken inte bränner fast skiten den termiska ventilen är ställbar från 35-60 grader Tror ni man fixar att spara in ventilerna på nått några år ? och JAA vi har 3 kidds å tvättar å diskar mycket....minst 2X per dag går maskinerna om inte fler gånger