0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Joo byggsågen har jag missat den står i carporten=) fast en cirekelsåg räcker långt om man sågar med anhåll på tex spånplatta felet e ju att man inte kan klyva brädor så ecakt med den
Utan en rejäl snickerimaskin med fräs, hyvel och långhålsborr mm hade jag inte klarat mig de sista 30 åren. Är man verktygstokig kan man tyvärr dra på sig väl mycket.
Mitt bästa verktyg är min envishet, tyvärr har mina barn fått dubbel uppsättning av detta då min fru är lika tjurskallig som jag, suck.
hej ..glömde min lilla biltema spikpistol den e värd guld speciellt om man ska tvär fästa nått inte helt ovanligt att jag drar fast det med 2 små spikar å skruvar det sen skulle ochså vilja ha en fullstor med 90mm spik det kommer =)jag skulle hällst bygga allt i stål om jag fick bestämma ...så svets å gaskärra e viktiga Thumbsuphatar å göra grejer i trä ,,det e guds straff bättre med stål ...jekar å far inte på samma sätt som en ram i trä gör + har man svetsat i hop nått i stål så håller det bra bara med några svetsar blir det vekt så sätter man bara in nått sträv i det man byggt ..nää har en vanlig 380 v byggsåg en liten en men den duger då man ska fin lira till nån bräda