0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det finns andra firmor som ej har provat sina rör hos SP tex Euronom som jag anser varar ett av de få innovativa företagen i kylbranshen och deras produkter brukar hålla hög klass.
Vidare anledningen till att lägga panelerna ner är ju att ta bort effekten av den varierande solhöjden "röret blir ju belyst vinkelrätt oavsett lutning på panelerna"
Försökte logga in på www.Solkungen.nu men sidan verkar inte existera?
Komiskt, Nu får jag svara på mitt eget meddelande! När jag sökte med google så hittade jag inte sidan, men när jag gick in på min egen fråga så gick det bra.
Citat från: mavill skrivet 21 februari 2007, 22:33:02Komiskt, Nu får jag svara på mitt eget meddelande! När jag sökte med google så hittade jag inte sidan, men när jag gick in på min egen fråga så gick det bra. Kan stort eller litet 's' ha betydelse?
Det kommer att bli en hel del pumpmotstånd med alla dessa tunna rör som går upp och ned i U-pipe rören.Undra vad som händer när det blir partiell förångning i U-pipe rören ?? En massa ånga som skall "spolas" ur alla krökar innan det fungerar igen.I dessa avseenden fungerar nog Heat-pipe rören MYCKET bättre.
jag har funderat i flera år på solfångare,men jag tycker att dom har varigt för dåliga..dom platta funkade kasst ,vid varmgång så va dom systemen ett hvette å ur luften ur + flera hundra liter system vatten i fångarna