0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fotbollsmatcher är väl ett typexempel på när kameraövervakning behövs.Humlans länk hade inte ett dyft med övervakningskameror eller DNA att göra. Men intressant att brittisk polis numera patrullerar med automatvapen.Det finns många exempel på att kameror har löst brott som annars antagligen inte blivit lösta. Jag tog ett tidigt exempel med IRA-bombaren som åkte fast efter att ha fångats på kamera.Självklart kan alla register och all teknik missbrukas, och det kommer säket också att någon gång ske. Det innebär inte att idén är felaktig eller att teknik ska förbjudas!Den ska bara omgärdas av lagstiftning. T ex http://www.registernamnden.se/lagar/1998_622.htm läs §22-28
föra att skapa ett samhälle som gör brottslighet mindre attraktivt.mvh humlan.
humlan57Märk att jag sa nolltolerans, men jag nämnde inget om påföljden. För småsaker är det väl ingen som hävdar att påföljden ska vara fängelse!?Jag påstår igen att stort bus har börjat sin karriär som små busar.Att nonchalera småbus är det största misstag ett samhälle kan göra!
Ingen är ond eller brottsling från början
"Problemet är hur man skiljer de två åt." mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 19 februari 2007, 15:50:04"Problemet är hur man skiljer de två åt." mvh humlan.det är därför som vi ska ha ett DNA register då ser vi vem som är brottsling och behöver hjälp från början