0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: MangeH skrivet 11 februari 2007, 22:57:13Citat från: humlan57 skrivet 09 februari 2007, 15:14:49FireFox = Klart överreklamerat å som dessutom snott det mesta av sina finesser från Slimbrowser. Slimbrowser använder allt bra från IE (inga problem med några sidor hos t.ex bankerna), men har mycket eget, inkl alla finesser som Firefox snott. Dessutom är det självklart helt gratis å finns såklart på svenska: http://www.flashpeak.com/sbrowser/mvh humlan.PS. Hade FireFox varit en MS produkt, skulle den ha varit utdömd för länge sen. Välkänt strul med sidor, å enligt många, inkl mig, rena plagiat/stölder från Slimbrowser. Var fick att Firefox skulle snott dem från slimbrowser ifrån? Slimbrowser har haft FireFox sk nyheter i sin browser lååångt före FireFox, så jag tycker gott man kan kalla det för att sno saker. Det är ju inga nyheter som FireFox har, dom har bara plagierat/snott/härmat/lånat, "vad Du vill", från Slimbrowser så jag menar att det är fel att kalla det för nyheter. En nyhet är ju nåt som inte finns, nåt som man är först med, nåt unikt, inte saker som andra redan använder sig av...mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 09 februari 2007, 15:14:49FireFox = Klart överreklamerat å som dessutom snott det mesta av sina finesser från Slimbrowser. Slimbrowser använder allt bra från IE (inga problem med några sidor hos t.ex bankerna), men har mycket eget, inkl alla finesser som Firefox snott. Dessutom är det självklart helt gratis å finns såklart på svenska: http://www.flashpeak.com/sbrowser/mvh humlan.PS. Hade FireFox varit en MS produkt, skulle den ha varit utdömd för länge sen. Välkänt strul med sidor, å enligt många, inkl mig, rena plagiat/stölder från Slimbrowser. Var fick att Firefox skulle snott dem från slimbrowser ifrån?
FireFox = Klart överreklamerat å som dessutom snott det mesta av sina finesser från Slimbrowser. Slimbrowser använder allt bra från IE (inga problem med några sidor hos t.ex bankerna), men har mycket eget, inkl alla finesser som Firefox snott. Dessutom är det självklart helt gratis å finns såklart på svenska: http://www.flashpeak.com/sbrowser/mvh humlan.PS. Hade FireFox varit en MS produkt, skulle den ha varit utdömd för länge sen. Välkänt strul med sidor, å enligt många, inkl mig, rena plagiat/stölder från Slimbrowser.
Fanns med många bra progg där, även om jag inte gillar alla av dom Men som jag skrev förut å som klart bevisas här. Det finns en himla många fina program, å som är helt gratis! Tar man sig bara lite tid, så går det att få precis det stuk man önskar på sin PC, å det utan att behöva betala ett enda öre i programkostnad. mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 11 februari 2007, 23:26:10Citat från: MangeH skrivet 11 februari 2007, 22:57:13Citat från: humlan57 skrivet 09 februari 2007, 15:14:49FireFox = Klart överreklamerat å som dessutom snott det mesta av sina finesser från Slimbrowser. Slimbrowser använder allt bra från IE (inga problem med några sidor hos t.ex bankerna), men har mycket eget, inkl alla finesser som Firefox snott. Dessutom är det självklart helt gratis å finns såklart på svenska: http://www.flashpeak.com/sbrowser/mvh humlan.PS. Hade FireFox varit en MS produkt, skulle den ha varit utdömd för länge sen. Välkänt strul med sidor, å enligt många, inkl mig, rena plagiat/stölder från Slimbrowser. Var fick att Firefox skulle snott dem från slimbrowser ifrån? Slimbrowser har haft FireFox sk nyheter i sin browser lååångt före FireFox, så jag tycker gott man kan kalla det för att sno saker. Det är ju inga nyheter som FireFox har, dom har bara plagierat/snott/härmat/lånat, "vad Du vill", från Slimbrowser så jag menar att det är fel att kalla det för nyheter. En nyhet är ju nåt som inte finns, nåt som man är först med, nåt unikt, inte saker som andra redan använder sig av...mvh humlan.Med risk för att ha fel.....Om man ser på slimbrowser hemsida så kräver de att man har IE. Undras varför? Min gissning är att de anväder IE's motor för renderingen. Dvs Använder IE Kärnan + ett gränssnitt runt om för att köra flera fönster i samma gui. Det var iaf det jag upplevde när jag testade den för ett tag sen. dvs IE i nytt skal med utökad funktionalitet.Anklaga nån annan för stöld när man inte ens tar hand om renderingen själv.....
Citat från: humlan57 skrivet 11 februari 2007, 23:33:01Fanns med många bra progg där, även om jag inte gillar alla av dom Men som jag skrev förut å som klart bevisas här. Det finns en himla många fina program, å som är helt gratis! Tar man sig bara lite tid, så går det att få precis det stuk man önskar på sin PC, å det utan att behöva betala ett enda öre i programkostnad. mvh humlan.Tycker det finns väldigt få program som man är helt nöjd med. (då menar jag både de man betalar för och de som är gratis. Finns oftast mer att önska)Några av världens mest anävnda är tex det som kan få mig mest förbannat av allt (word, excel tex).Men det är väl som med det mesta. Vill man ha något man är helt nöjd med får man göra det själv....
Citat från: MangeH skrivet 11 februari 2007, 23:37:40Citat från: humlan57 skrivet 11 februari 2007, 23:26:10Citat från: MangeH skrivet 11 februari 2007, 22:57:13Citat från: humlan57 skrivet 09 februari 2007, 15:14:49FireFox = Klart överreklamerat å som dessutom snott det mesta av sina finesser från Slimbrowser. Slimbrowser använder allt bra från IE (inga problem med några sidor hos t.ex bankerna), men har mycket eget, inkl alla finesser som Firefox snott. Dessutom är det självklart helt gratis å finns såklart på svenska: http://www.flashpeak.com/sbrowser/mvh humlan.PS. Hade FireFox varit en MS produkt, skulle den ha varit utdömd för länge sen. Välkänt strul med sidor, å enligt många, inkl mig, rena plagiat/stölder från Slimbrowser. Var fick att Firefox skulle snott dem från slimbrowser ifrån? Slimbrowser har haft FireFox sk nyheter i sin browser lååångt före FireFox, så jag tycker gott man kan kalla det för att sno saker. Det är ju inga nyheter som FireFox har, dom har bara plagierat/snott/härmat/lånat, "vad Du vill", från Slimbrowser så jag menar att det är fel att kalla det för nyheter. En nyhet är ju nåt som inte finns, nåt som man är först med, nåt unikt, inte saker som andra redan använder sig av...mvh humlan.Med risk för att ha fel.....Om man ser på slimbrowser hemsida så kräver de att man har IE. Undras varför? Min gissning är att de anväder IE's motor för renderingen. Dvs Använder IE Kärnan + ett gränssnitt runt om för att köra flera fönster i samma gui. Det var iaf det jag upplevde när jag testade den för ett tag sen. dvs IE i nytt skal med utökad funktionalitet.Anklaga nån annan för stöld när man inte ens tar hand om renderingen själv.....Om jag inte minns helt fel, så står det Du påpekar på Slimbrowsers hemsida, d.v.s att dom använder IE grunden, men med mycket eget. Å det är ju precis så jag vill ha det, det som är bra å fungerar från IE, men med Slimbrowsers allt det egna. Det fungerar, å jag slipper svära över att inte komma in på nån sida, helt perfekt.mvh humlan.
Citat från: Keld skrivet 11 februari 2007, 20:55:09Nått förslag på brandvägg till 98SE. Har letat runt men inte hittat nån Brandvägg? Vad har Du för uppkoppling? Å varför använder Du Win98..., ett OP från förra seklet Ska se vad som går att rota fram...., men Win98 mvh humlan.
Nått förslag på brandvägg till 98SE. Har letat runt men inte hittat nån
Citat från: humlan57 skrivet 11 februari 2007, 21:07:16Citat från: Keld skrivet 11 februari 2007, 20:55:09Nått förslag på brandvägg till 98SE. Har letat runt men inte hittat nån Brandvägg? Vad har Du för uppkoppling? Å varför använder Du Win98..., ett OP från förra seklet Ska se vad som går att rota fram...., men Win98 mvh humlan.Jag kör ADSL på maskiner, som också kommer från förra milleniet. Anledningen till att jag vill behålla 98 på vissa maskiner är vissa program, inte funkar med XP. (mätprogram). Sen trivs ju inte XP på 100MHZ o 64 MB RAM. Sen ärAngående Zonealarm finns det fortfarande i gratisversion för privatpersoner o ideella föreningar: zonelabs.com. Funkar helt kanon, men dom "släppte" 98'an för nåt halvår sen.Som Krokodilen nämnde så är det även en fråga om pengar. Jag vill inte prioritera om mitt nöjeskonto till betala 4-5 xp-licenser.http://www.r-firewall.com/ Skall testas vid nästa installation
Jo, om routern inte är felconfad, eller du har flera publika ipn och den inte är confad alls, så tar den 100% av inkommande trafik.Det som är farligt är alla buggar i 98 som gör att du kan få virus och trojaner bara genom att surfa till en elak sida, du behöver inte ens klicka på "installera skräpet"...
Finns det verkligen nån som utvecklar antivirusprogram för 98 längre?