0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
utopiazz! nedre bilden. Skulle inte smutsfiltret vridas, åtminstone 100°, så att säcken pekar nedåt?
Blend:Vad har du cirkulationpumpen till ovanför VP:n?
Citat från: vvp skrivet 25 november 2004, 13:36:40Citat från: pellep skrivet 25 november 2004, 09:10:39utopiazz! nedre bilden. Skulle inte smutsfiltret vridas, åtminstone 100°, så att säcken pekar nedåt? ja du har helt rätt men 180 grader annars åker skiten i filtret in i slangen o sen in i vvx sen får man sämre verkningsgrad på vp så ändra på filtret omgående mvh vvpAnledningen till att det sitter som det gör är att jag inte vill "tömma" hela ledningen vid rengöring av filtret. Rätt eller fel, jag tror att det kommer att funka bra ändå, jag har tittat på några andra installationer där proffsen installerat. Och det verkar egentligen inte finnas något rätt eller fel med tanke på hur det sett ut.Skulle det bli problem vid rengöring och/eller drift så vrider jag filtret.
Citat från: pellep skrivet 25 november 2004, 09:10:39utopiazz! nedre bilden. Skulle inte smutsfiltret vridas, åtminstone 100°, så att säcken pekar nedåt? ja du har helt rätt men 180 grader annars åker skiten i filtret in i slangen o sen in i vvx sen får man sämre verkningsgrad på vp så ändra på filtret omgående mvh vvp
CiteraSkulle det bli problem vid rengöring och/eller drift så vrider jag filtret. Alternativt låter jag det sitta (fast utan filterkorg) och sätter in ett nytt närmre pumpen på ett vertikalt rör.
Skulle det bli problem vid rengöring och/eller drift så vrider jag filtret. Alternativt låter jag det sitta (fast utan filterkorg) och sätter in ett nytt närmre pumpen på ett vertikalt rör.