Jag har ett garage/förråd på 75 m² med vattenburen golvvärme och på separat shuntgrupp. Kompaktradiatorer i huset.
Jag har begränsat shuntframledningen till 20°, och då orkar den hålla inställda 15° ned till ca -20°. Blir det kallare än så accepterar jag att tempen sjunker i garaget..
Jag kopplade om framledningen till garaget så att det tas från returen från ena stammen i huset, mest för att shunten var väldigt orolig när framledningen var varm. Jag har ett delta på ca 10° över mina radiatorer så framledningen till shunten sjönk direkt 10° efter omkopplingen, och shunten blev mycket lugnare. Det gör att returen till VP blir ännu kallare, och bör bidra till något högre COP, samtidigt som det innebär en prioritering av värmen i huset.
Det är möjligt att en fläktkonvektor i stället för golvvärmen skulle hjälpa till, speciellt om isoleringen inte är bra. Det är dock väldigt skönt med golvvärme om man mekar.

Jag har ca 10 - 15 cm isolering under min platta, och det är väl inte så mycket. Jag ser att det brukar vara bart runt plattan på vintern