Ang rumsgivare...
Men 1.11 rumsgivarpåverkan... om man ställer den på 0 då ska den inte vara aktiv! Högre än 5 bör den inte ställas in på sen när du hittat kurvan... ju högre desto större "risk" att styren kallar på elpatron vid små avvikelser på rumstempen.
Det gäller att kompressorn verkligen får tid på sig att återställa tex efter stort vv uttag!
Ang källaren är det en gammaldgs källare (oisolerad) drar dom enormt med energi... då kan det va bättre att prioritera bostadutrymmena.
Även ur fuktsynpunkt kan det va bättre att källaren får vara lite sval. Upplever man källaren som fuktigt är det dessutom enormt mycket effektivare och billigare att avfukta än att värma!!
Som du sa var det kallt smatidigt som pannan installerades och en källare är enormt värmetrög!! Jag har ibland vid svinkyla stängt av värmen i källaren upp till en vecka (farligt pga ev frysrisk!) rumstempen sjunker 1 max 2 grader! på EN vecka! Iofs har jag utvändig isolering med 100mm.
Det blir nog jättebra bara du ökar radiatorytorna nere.... tokbilligt mot innan lovar jag