vi har haft en Mazda 626 -88 i några år nu och i fredags köpte vi en till bil som var en opel astra caravan sport -94,
På lördag så jobbade jag så jag tog opeln till jobbet, sambon skulle komma dit senare med matlåda då jag inte lyckades få med mig nån sån när jag åkte.
Fick sen ett samtal och det var från sambon, hon fick ingen värme i mazdan och när hon stannat så rykte det hemskt från motorn när hon stängde av den. hon stod lite dumt till så jag sa åt henne att starta bilen och köra till mitt jobb, sagt å gjort så gjorde hon det. då fick hon liiite värme i bilen samt att den inte rykte något när hon var framme hos mig. sen fick hon ta den och köra hem även fast just det kunde vara lite riskabelt... sen fick mazdan stå till måndag då jag var ledig så jag kunde kolla hur det såg ut.
Öppnade kylaren och se där var det tomt även fast det fanns kvar "vatten" i behållaren, fick fylla på ca 3liter innan systemet var fullt, trodde absolut att topplocket hade gett upp då hon kört bilen "torr", startade bilen efter påfyllning och körde en bit, inga problem alls då, gick precis som vanligt.
Sen skulle vi iväg på stan på tisdag och tänkte ta opeln ner så vi satte i motorvärmare i den så den skulle vara varm.
Sätter oss i Opeln och vrider om nyckeln... då har batteriet dragit ut där pga kylan och säkert dåligt batteri, så det var bara in och leta fram mazdanyckeln och ta den riktigt kalla mazdan som vanligt...
Ja det var min historia i denna kyla.. har ännu inte hunnit iväg och köpa nytt batteri till opeln så sambon får nog skjutsa mig till jobbet idag med mazdan istället då det är -20grader ute idag :/