0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Angående vinterkit. Jag brukar själv motera värmekabel och termostat men lämna elanslutningen till senare, om det behövs. På hus utan tillsyn (sommarstuga) tycker jag att man kan koppla in för säkerhets skull.
Kanske man ska nyttja hemförsäkringen?
Hej. Jag är helt ny på forumet.Jag har en Panasonic HE9dke och såg i dag när jag kom från jobbet att det hängde en stor istapp från utedelen i det stora hålet på undersidan. Det hade varit närmare -20 under natten.När jag kom in så efter en stund så hörde jag hur den började att frosta av, jag gick ut för att kontrollera om det rann något vatten ur utedelen.men icke.Jag bröt bort isbiten och det blev en liten knöl kvar som jag inte fick bort.Nu kommer mitt stora misstag, jag bankar till och jag menar inte hårt två gånger på under sidan för att få loss proppen.Det börjar att pysa eller snarare att spruta ut vad jag tror är gas.Blir vettskrämd och springer in och stänger av anläggningen.Jag törs inte prova den igen.Det har i och försig slutat att pysa, men det känns inte rätt att prova nu.Hjälp vad kan ha hänt.Och vad ska man göra.Mikael:'(
Krister ditt råd funkade bra,nu e det isfritt igen.. studs Tackar