0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har sedan tidigare bra erfarenheter av Microsofts Regclean för att städa upp i registret och återfå prestanda som gått förlorad...Nu har jag något i datorn som gör att den ibland hänger sig, dessutom verkar problemen öka med tiden som datorn varit igång.Typ, om jag har mer än 10 IE igång samtidigt så kan allt plötsligt hänga sig, speciellt om jag öppnar ett PDF-dokument eller liknande som kräver att PC:n drar igång ytterligare program.Om jag lämnar den att arbeta en stund så kan den komma igång igen, men det brukar resultera i att jag får stänga ned ett gäng öppna IE och program för att den skall tillfriskna, bäst funkar det att starta om ,men det vill jag inte göra i onödan då jag alltid har olika projekt som jag jobbar med öppna.Det känns som att det är för lite RAM-minne, har 1 G, och jag skulle vilja testa tömma det - finns det någon utility man kan köra för att frigöra minne?
Jag tycker att jag känner igen problemet på pricken. Det är tyvärr Adobe Acrobat Reader som behagar att knasa. Ibland kan jag inte logga av min dator eller gå i standby pga Acrobat som inte terminerar korrekt. Även om du inte har ngt Acrobatfönster öppet eller ngn pdf inline i Explorer så kan Acrobat ligga och suga minne. Då är det Task Manager och terminering av processen AcroRd32.exe som gäller. Det kommer en del felrättningar till Acrobat Reader. Jag föreslår att du i Acrobat slår på den funktionen, Edit->Preferences->Updates och valet "Download critical updates...". Sedan skulle jag vilja rekommendera Mozilla Firefox (http://www.mozilla.org) framför Explorer. Tabbarna + den nästan totala avsaknaden av "innovativa" popuper är guld värt. Nu har Explorer 7 liknande egenskaper, men den känns fetseg... 10 tabbar i Firefox i ett fönster jämfört med 10 fönster i Explorer vinner Firefox utan vidare. Sedan får man ju lite ordning på grejorna med automatik tack vare tabbarna.