0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det finns cirk-pumpar som har både 12V å 220V....mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 18 januari 2007, 12:29:13Det finns cirk-pumpar som har både 12V å 220V....mvh humlan. Hej finns det ? En pump som går på båda 12 v & 220 v har du någon länk mvh Kjell
HejKoppla cirk pumpen med stickpropp och ett uttag.Köp ett litet elverk på 600 till 800 Watt för ca 800 kr.Då kan du använda elverket till cirk pumpen , frysen , kylen , mm , mm , mm , när du inte kan lita på strömförsörjningen till 100%.
Citat från: ot skrivet 18 januari 2007, 19:16:54HejKoppla cirk pumpen med stickpropp och ett uttag.Köp ett litet elverk på 600 till 800 Watt för ca 800 kr.Då kan du använda elverket till cirk pumpen , frysen , kylen , mm , mm , mm , när du inte kan lita på strömförsörjningen till 100%.Har du några länkar till företag som säljer dessa små elverk?De billigaste jag hittat kostar bra mycket mer - Man blir ju lite intresserade av detta efter 2 dygn utan ström p.g.a. "per".mvh Kgust
Hej!Jag har installerat en inverter som atomatiskt kopplar på vid strömavbrott jag köpt den från LEG ELEKTRONIK för kanske 8 år sedan och jag hade den till min vedpanna och cirkulationspumpen för värmen i huset vid strömavbrott, när jag installerade solfångare so matar jag både cirkulationspumpen o styratomatiken från invertern vid stömavbrott.MVHStig53