0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tjena allihopa!Är det någon som har en bra förklaring till varför inte varmvattnet vill strömma igenom min Wirsbo Push 12 (bild finns på adress: http://www.rinkabyror.se/prodimg/large/3028.jpg) ut på golvslingan?Golvslingan är 30meter och av Combipex rör 22x3,0 mm.Jag har precis gjort klart badrummet, låtit en snickare gjuta in slangen för golvvärmen i golvet som är på 6 kvadratmeter. Allt såg fin fin ut, inga snäva böjar eller nått. Och så har ju givetvis rörmokaren kopplat in pushern till vattenröret från väggen (där har tidigare suttit en radiator).Nu så har elektrikerna varit här för nån dag sedan och kopplat ström till pushern också och då tänkte jag att jag skulle få lite varmt och skönt om fötterna när jag gick in på det annars iskalla klinkergolvet, men nähä, så vart det inte. Varmvattenledningen som kommer från väggen blir sådär hyfsat varm, men inte jättehet så som det blir på raditorerna överallt annars i huset.Jag ringde rörmokaren igen och sa som det var, och han kom hit idag och kolla så där inte var nån luft i systemet, men det var det inte, allt såg bra ut. Han kopplade bort termostaten på pushern helt också, så inte den skulle kunna hindra värmen. Hans förklaring till det hela var att det måste vara att det inte har hunnit blivit tillräckligt kallt ute ännu, så att inte vp hade gett ut så hett vatten ännu så det skulle lossna i systemet.Han sa att vi ska vänta över helgen och så, för då skulle det bli -10 grader ute.Kan detta stämma?Är det nån som annas har nån bra förklaring vore jag tacksam?Mvh,Micke