0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
"* To adress safety issues of flammebly refrigerant"Tror jag att det står längs ner. Jag misstänker att detta berör ATEX-direktivet och gör att alla delar i en VP med propan bör ATEX-klassas (zon 2) vilket fördyrar kostnaden för grejorna avsevärt. Annars ärdet säkert ett bra köldmedia.
hej vad innebär brandklassningen ? har man tex pumpen ute kompressor mm å all styrelektronik inne i ett skåp så tycker man ju att det bör va ganska säkert..1kg gas e ju inte nån våldsam mängd gas +står maskinen ute bör ju ett ev gasläkage bara försvinna ut i naturen
Citat från: R407 skrivet 14 januari 2007, 19:55:09hej vad innebär brandklassningen ? har man tex pumpen ute kompressor mm å all styrelektronik inne i ett skåp så tycker man ju att det bör va ganska säkert..1kg gas e ju inte nån våldsam mängd gas +står maskinen ute bör ju ett ev gasläkage bara försvinna ut i naturen1kg propan är åt helvete för mycket när det smäller.utomhus proppar ungarna den full med smällare och raketer och inne kommer farbror och ska inspektera med cigarett eller tändare.(hypotetiskt)vi kyltekniker vill inte jobba med dessa veritabla fuglesang-raketer om vi slipper.
Husvangns ägare driver hela husvangnen med gasol å dom lever ändå..använder man sunt förnuft å inte slarvar tror jag inte att det är speciellt..farligare än nått annat..Dessutom visst bygger man pumpen för å va tät börjar det det tokspruta gas ur apparaten e det förmodligen nått som är trasigt i felet å det bör väl åt gärdas ...
Hur många tillverkare har frångått propanet?? mvh.ACE
Citat från: ace skrivet 18 januari 2007, 08:58:35Hur många tillverkare har frångått propanet?? mvh.ACEMenar du att det är många som gjort det eller? De fall jag känner till avser några misslyckade frånlufts vp , i övrigt känner jag inte till några.AndersA