Det börjar närma sig slutet på året och jag kan efter en liten summering konstatera att forumet har fortsatt att utvecklas, både vad gäller antalet medlemmar, antalet besökare och antalet sidöppningar.
Några av er har blivit mina vänner, Bertil bland annat, och det tackar jag för.
Vänner kan man aldrig få för många av! Thumbsup
Jag hoppas att jag, med er hjälp, skall kunna fortsätta att utveckla detta forum så att det blir ännu mer innehållsrikt, mer välstrukturerat och med ännu fler extremt kunniga medlemmar som kan hjälpa till när frågorna blir så svåra som de ibland blir i forumet.
En bättre indelning av medlemgrupper, som mer träffsäkert kan sätta en etikett på de som skriver inlägg och svar på frågor i forumet kommer jag förmodligen att införa rätt snart, detta så att nya medlemmar lättare skall kunna värdera innehållet i svaret/inlägget ifråga.
Det finns fortfarande stor utvecklingspotential för forumet, och jag hoppas att ni fortsätter att komma med tips om förbättringar, eller klaga på mig när jag inte sköter mig - det är just den typen av agerande som kan säkerställa en fortsatt positiv utveckling av detta forum.
Som en del av er vet så kommer jag att vara tjänstledig under första halvåret -07 för att även i fortsättningen kunna satsa heltid på forumet och de produkter jag säljer i webshopen.
Under -07 kommer jag dessutom att lansera två nyheter som förhoppningsvis skall göra så att jag även fortsättningsvis kan leva på de intäkter som forumet och webshopen kan ge.
En sak är säker, och det är att vi i framtiden kommer att få allt mer avancerade styrningar till de olika energikällor som vi använder för att värma våra bostäder, forumets och dess medlemmars kunskap om hur allt hänger ihop kommer att vara ovärderlig för de som inte själva besitter den kunskapen.
Inom några år kommer de flesta att ha en eller flera "miljövänliga" uppvärmnings och energi-system kopplade till sitt hus, t.ex Värmepump, solfångare, vindkraftverk, och/eller biobränsleanläggningar, min vision är att kunna tillgodose den kunskap och de erfarenheter som presumtiva eller befintliga ägare av denna typ av anläggningar behöver, med er hjälp tror jag också att det är möjligt!
Nu börjar det bli dags att ställa fram julmaten, så jag tackar än en gång för den gemenskap, det kunnande, de erfarenheter och de tokigheter
ni delgett mig och alla andra som nyttjat detta forum under året.
GOD JUL på er allesammans!!! tomte::
/Rickard