0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej jag funderar på att sätta in en "vattenburen fläkt radiator" i garaget/tvättstugan önske målet är att den bara ska gå då solfångaren producerar värme ..går det styra/aktivera fläkten med tex laddpumps strömmen så då solfångaren laddar in i tanken startar fläkt radiatorn å värmer huset.acctanken kommer ju att stå med ca65 ºC i grundvärme med elpatronen å jag vill inte tulla å köra huset på direktel nått mer så det vore smidigt att styra radden så att den går då solfångaren laddar in i tanken...det borde ju bara va å koppla in elen från fläktradiatorn på strömutaget till cirkpumpen i styrrboxen
hej .. joo för att vi är bor 2 vuxna 3 ungar i kåken ..det är för husfriden,kärringen blir galen om det e slut varmvatten...jag har en 110 litberedare i acctanken å den verkar va nästan liten tycker jag,kör man 7-80 ºCså räcker vattnet bra. skulle jag köra på tex 60 så kan bara halva familjen tvätta sig...
hej .. jag släpper ju inte ut 75 på systemet det sitter ju en "feg ventil" på beredaren som släpper ca 55 på systemetdet är ju för att ha en störe buffert jag har 75-80 i tanken det räcker betydligt längre än 60 grader i beredaren tanken står ju inne i kåken så jag skiter i om den strålar ut 5kw värme per år det hamnar ju inne i huset
hej temp spärrad blandare i duchen har jag.men iden om at begränsa flödet i tvättstället verkar vettig =) då jag snart åker på å renovera toan,det e ju bara å sätta in en ballofix ventil på tvättstället å justera in lagomt flöde,hadde liksom tänkt montera dit sånna ändå så det går att byta blandare utan att resten av huset blir utan vatten