0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu vet ju inte jag vad du Northkingen har för någon erfarenhet utav alla märkesforum du är inne och debatterar i,man kan tro att du har en pump av varje märke hemma.Min uppfattning av dig är att du debatterar sönder varje inlägg.Låt dom som har erfarenhet av det specifika märket komma till tals istället.Ta och kok dig en kopp kaffe och vila lite
Nu är det ju så att man behöver inte vara medlem för att läsa vad som skrivs här på forumet.Vad jag efterlyste var erfarenhet från dom som har en sanyo 123:a monterad hemma och inte vad andra tycker om den.Tycker att det är ett bra forum,men man kan ju försöka hålla sig till frågeställningen.
Nu ska man blanda sig in i debatten.......efter att ha monterat ca 150 sanyo av både 93 & 123 så har jag hyffsad koll på Sanyo iaf, förra hösten Smällde jag upp en 123 ehn på mitt hus för at testa hur den funkar & få en bra referens hur mycket den kunde spara osv.....Nu till vad jag kommit fram till först Plussidan: Termostaten i fjärrkontrollen den borde dom mesta andra märken följa efter på, den kan göra mycket mer än en hög fläkthastighet för att få jämn temperatur, hög kvalitet iaf jag har fruktansvärt låg felmarginal på Sanyo, ljudnivå på innerdel är väldigt låg, bra garanti back up om man kan utrycka det så, fin innerdel som passar in på dom mesta ställen utan att synas för mycket.Mina negativa åsikter: Som Northkingen säger skulle det vara skönt med lite högre hastighet ibland men nu talar man om få dagar per år.Ljudnivån på yterdelen kan ibland upplevas hög.Besparing osv: skall man nog gå efter SP est för att få ett bra perspektiv hur mcket olika pumpar spararSen hoppas jag att Northkingen står på sig lite mer, du måste ju ändå vara en av dom som läser på forumet mest & fått en bredast syn på det här med värmepumpar av luft/luft modell, när man läser dina inlägg brukar du ha mycket bra koll på läget......
Nu ska man blanda sig in i debatten.......efter att ha monterat ca 150 sanyo .............
Citat från: Nisse-Gurra skrivet 06 december 2006, 20:37:16Nu ska man blanda sig in i debatten.......efter att ha monterat ca 150 sanyo ............. Det tycker jag var bra bedömning. Sådan bedömning borde göras för fler fabrikat.Hoppas allt är OK N-Kingen